Online vorming: Signaleren en differentiëren in het secundair onderwijs

Online vorming: Signaleren en differentiëren in het secundair onderwijs2020-03-30T09:28:32+02:00
Kaart wordt geladen...


Datum
14/05/2020
19:00-22:00

Locatie
Artenova
Moensstraat 19
2800 Mechelen
België

Categorie


Signaleren van hoogbegaafde leerlingen: hoe herken je ze in je klas?

Je kent wel de ideale leerling die iedereen in zijn klas wil hebben. Een braaf hoogbegaafd kind dat goed meewerkt, mooie punten haalt, zijn werk netjes en nauwkeurig afmaakt en geliefd is bij zowel leerkracht als leerlingen. Zo’n kind waarvan je denkt: ‘Die zal er wel komen!’ Dit is het beeld dat de meeste leerkrachten hebben van hoogbegaafde leerlingen. Maar dan maak je een grote vergissing… er zijn nog vijf andere types van hoogbegaafde kinderen te herkennen in de klas. Deze profielen zijn handig om het inzichtelijk te maken en te weten hoe je ze kan begeleiden.
• Wat is hoogbegaafdheid?
• Welke types van hoogbegaafde leerlingen bestaan er?
• Hoe kun je ze herkennen?

Aan de slag met hoogbegaafde leerlingen in het secundair onderwijs, hoe doe je dat?

Na het volgen van de sessie over het signaleren van hoogbegaafde tieners, ben je in staat om ze te herkennen in de klas. Maar velen onder hen zijn ondertussen hun interesse en leergierigheid kwijtgespeeld in het basisonderwijs en zijn gaan onderpresteren. Ze hebben zich zelden of nooit moeten inspannen en kunnen niet om met falen. Hoe ga je met deze hoogbegaafde jongeren aan de slag in het secundair?
• Mindset
• Motivatietheorieën en het systeem van onderpresteren
• Uitdagen door middel van differentiëren, compacten, verrijken en versnellen

Dit is een interactieve online vorming met veel ruimte voor vragen en bespreking van eventueel eigen casussen!

Doelgroep:

Voor leerkrachten secundair onderwijs, directies, zorgcoördinatoren en hulpverleners.

Resultaat:

We leren je de 6 verschillende types hoogbegaafde kinderen te herkennen in je klas en hen een gepaste begeleiding te bieden. Daarnaast wordt in dit webinar de focus gelegd op het trifocaal model van Sylvia B. Rimm en de groeimindset van Carol Dweck. We leren je hoe je ook onderpresteerders weer kan motiveren om hun talenten verder te ontwikkelen. Je krijgt in dit webinar naast theorie ook praktische voorbeelden en tips voor hoogbegaafde jongeren in het secundair die je kan toepassen in de klas en op school: van projecten tot mentorship, veel inspiratie om in de klas mee aan de slag te gaan.

Meer info over onze nascholingen vind je hier.

Coördinator: Zoë Van den Troost

Lesgever: Veerle Cool, More Coaching

Extra informatie:

Wegens de maatregelen die genomen worden door de overheid betreffende het COVID19 virus, worden onze geplande nascholingen aangeboden via interactieve webinars. Indien je een internetverbinding en een smartphone/laptop of computer ter beschikking hebt, kan je de vorming bijwonen op aangegeven datum en uur. Deelnemers kunnen de vorming rechtstreeks op hun eigen computer/smartphone volgen en de spreker(s) zien en horen, het contact met de spreker over en weer wordt mogelijk gemaakt door middel van vraag-en-antwoordsessies. Zodra je je hebt ingeschreven, ontvang je een email met verdere praktische informatie.

 

Inschrijven

Soort ticket Prijs Plaatsen
Prijs €75,00

Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden
*


Hoogbloeier Gifted Academy

Adm.zetel: Tarbotstraat 23 - 9000 Gent

Mobile: 0032 (0) 468 498 995